Bruksvilkår

Bruksvilkår

Vilkår for bruk av HMS Nova og tjenester fra KKS AS

Sist oppdatert: 2. november 2024

1. Avtaleparter og aksept

Disse bruksvilkårene ("Vilkårene") gjelder mellom KKS AS (org.nr. [fylles inn]), ("Vi", "Oss", "Vår") og deg som bruker av HMS Nova ("Du", "Deg", "Din", "Kunden").

Ved å registrere deg, opprette en konto eller bruke HMS Nova, aksepterer du disse Vilkårene i sin helhet. Hvis du ikke aksepterer Vilkårene, må du ikke bruke tjenesten.

2. Tjenestebeskrivelse

HMS Nova er en skybasert programvare (SaaS) for HMS-styring, dokumenthåndtering, risikovurdering, avvikshåndtering, opplæringssporing og andre HMS-relaterte funksjoner.

2.1 Tjenesten inkluderer:

  • Tilgang til HMS Nova-plattformen via nettleser
  • Lagring av data i sikre skysystemer
  • Automatiske oppdateringer og forbedringer
  • Kundesupport via e-post og telefon
  • Integrasjon med tredjepartstjenester (BHT, kursleverandører)

2.2 Tjenesten inkluderer IKKE:

  • Juridisk eller HMS-faglig rådgivning (dette må søkes hos kvalifiserte konsulenter)
  • Garanti for at systemet oppfyller alle spesifikke bransjekrav
  • Tilpasset utvikling eller spesialfunksjoner uten særskilt avtale
3. Priser og betaling

3.1 Abonnementspriser

HMS Nova tilbys i ulike abonnementspakker basert på antall ansatte:

  • 1-20 ansatte: Gratis for alltid
  • 21-50 ansatte: 8.000 kr/år (eller 800 kr/måned)
  • 51+ ansatte: 12.000 kr/år (eller 1.200 kr/måned)

3.2 Fakturering

Faktura sendes ved aktivering av abonnement med 14 dagers betalingsfrist. For årsabonnement faktureres årlig forskuddsvis. For månedsabonnement faktureres månedlig.

3.3 Forsinket betaling

Ved forsinket betaling beregnes forsinkelsesrente i henhold til lov om renter ved forsinket betaling. Hvis faktura ikke betales innen fristen, kan tilgangen til HMS Nova stenges inntil betaling er mottatt.

3.4 Prisendringer

Vi forbeholder oss retten til å endre priser med 30 dagers skriftlig varsel. Eksisterende kunder vil ikke påvirkes av prisøkninger før ved neste fornyelse.

4. Oppsigelse og avtaletid

4.1 Løpende avtale

Årsabonnement løper i 12 måneder og fornyes automatisk med mindre det sies opp senest 30 dager før utløp. Månedsabonnement løper måned for måned uten bindingstid.

4.2 Oppsigelse fra kunde

Du kan si opp abonnementet når som helst ved å sende e-post til post@kksas.no. Oppsigelsen trer i kraft ved utløpet av gjeldende faktureringsperiode. Ingen refusjon for allerede betalt periode.

4.3 Oppsigelse fra KKS AS

Vi kan si opp avtalen med 30 dagers varsel hvis du bryter Vilkårene, ikke betaler fakturaer, eller hvis vi velger å avslutte tjenesten. Ved oppsigelse fra vår side vil du få refundert forholdsmessig del av betalt abonnement.

4.4 Data ved oppsigelse

Ved oppsigelse har du 30 dager på å eksportere dine data. Etter dette slettes alle data i henhold til vår personvernerklæring, med unntak av data vi er lovpålagt å beholde (f.eks. fakturaer).

5. Brukerens plikter og ansvar

Som bruker forplikter du deg til å:

  • Oppgi korrekte opplysninger ved registrering
  • Holde påloggingsinformasjon konfidensiell og ikke dele med uvedkommende
  • Ikke misbruke tjenesten til ulovlig aktivitet, spam, virus eller skadelig kode
  • Ikke forsøke å få uautorisert tilgang til andres data eller systemet
  • Ikke laste opp innhold som bryter norsk lov, opphavsrett eller andre rettigheter
  • Ta egne sikkerhetskopier av kritiske data
  • Bruke tjenesten i tråd med gjeldende lover og forskrifter

Brudd på disse forpliktelsene kan føre til umiddelbar stenging av konto uten refusjon.

6. Våre plikter og ansvar

6.1 Tilgjengelighet

Vi skal tilstrebe at HMS Nova er tilgjengelig 99% av tiden (beregnet per måned), unntatt planlagt vedlikehold som varsles minst 24 timer i forveien.

6.2 Sikkerhet

Vi implementerer rimelige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine data, men kan ikke garantere 100% sikkerhet mot alle trusler.

6.3 Backup

Vi tar daglige sikkerhetskopier av alle data, men anbefaler at du også tar egne kopier av kritiske dokumenter.

6.4 Support

Vi tilbyr kundesupport på norsk via e-post og telefon i normal arbeidstid (08:00-16:00, man-fre). Vi skal svare på henvendelser innen 2 virkedager.

7. Ansvarsbegrensning

7.1 "Som den er"-basis

HMS Nova leveres "som den er" uten garantier av noen art, verken uttrykkelige eller underforståtte. Vi garanterer ikke at tjenesten er feilfri, avbruddsfri eller oppfyller alle dine spesifikke behov.

7.2 Begrenset erstatning

Vårt totale erstatningsansvar overfor deg er begrenset til det du har betalt for tjenesten i de siste 12 månedene. Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap, tapt fortjeneste, tap av data, eller andre konsekvenstap.

7.3 Tredjepartstjenester

HMS Nova kan integreres med tredjepartstjenester (f.eks. Dr. Dropin for BHT). Vi er ikke ansvarlige for disse tjenestenes funksjoner, tilgjengelighet eller kvalitet.

7.4 Force majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende oppfyllelse av våre forpliktelser som skyldes forhold utenfor vår kontroll (naturkatastrofer, krig, streik, myndighetspålegg, nettverkssvikt hos leverandører, osv.).

8. Immaterielle rettigheter

8.1 Våre rettigheter

HMS Nova, inkludert programvare, design, tekst, grafikk, logo og annet innhold, er beskyttet av opphavsrett og andre immaterielle rettigheter som eies av KKS AS. Du får kun en begrenset, ikke-eksklusiv, ikke-overførbar lisens til å bruke tjenesten.

8.2 Dine rettigheter

Du beholder full eiendomsrett til alle data, dokumenter og innhold du laster opp til HMS Nova. Ved å bruke tjenesten gir du oss en begrenset lisens til å lagre, behandle og vise dette innholdet som nødvendig for å levere tjenesten.

8.3 Tilbakemelding

Hvis du gir oss tilbakemeldinger, forslag eller ideer til forbedring av HMS Nova, kan vi fritt bruke disse uten forpliktelser overfor deg.

9. Endringer i Vilkårene

Vi kan endre disse Vilkårene fra tid til annen. Ved vesentlige endringer vil vi varsle deg via e-post eller melding i systemet minst 30 dager før endringene trer i kraft.

Ved å fortsette å bruke HMS Nova etter at endringene trer i kraft, aksepterer du de nye Vilkårene. Hvis du ikke aksepterer endringene, må du si opp abonnementet.

10. Tvister og lovvalg

10.1 Lovvalg

Disse Vilkårene skal tolkes og reguleres i henhold til norsk lov.

10.2 Tvisteløsning

Tvister skal søkes løst i minnelighet. Hvis dette ikke lykkes, kan tvisten bringes inn for norske domstoler med [fylles inn] som verneting.

10.3 Forbrukervern

Hvis du er forbruker (kjøper tjenesten til privat bruk), kan du klage til Forbrukerrådet eller Forbrukertilsynet hvis du mener vi ikke overholder Vilkårene.

Kontakt oss

Hvis du har spørsmål om Bruksvilkårene, ta kontakt:

post@kksas.no

+47 99 11 29 16

KKS AS
Org.nr: [fylles inn]
[Adresse fylles inn]